söndag 8 november 2009

Rosor till far

Det är bara att erkänna. Fars Dag har aldrig varit så viktig för mig. Jag har alltid känt att det har varit viktigare vad vi gör för någon i vardagen, än det vi tar oss för under en enstaka dag skapad med kommersens välsignelse. Det tycker jag fortfarande, men den här året är ändå annorlunda.
Min pappa är sjuk och plötsligt blir alla högtider så mycket viktigare än förut.
Så här får du, pappa, och alla ni andra, en riktigt härlig Fars Dags-ros i present. Tuffa, friska och levnadsglada 'Alexander' som fortfarande kämpar på i rabatten trots att så mycket annat gett upp för länge sedan.

Må så Gott!
Ester


4 kommentarer:

  1. Vilken vacker ros! Nästan självlysande i färgen. Den blir han nog glad av. Det blev jag.

    SvaraRadera
  2. Underbar ros till far. Ken fick kardemumma scones till frukost av Danielle, det var inte så dumt det heller.
    Kram Carina och Ken

    SvaraRadera
  3. En sådan vacker ros! Visst är det fantastiskt att vissa rosor fortfarande orkar blomma. Trots att mörkret blir alltmer kompakt.

    SvaraRadera
  4. Hallå Ester, hoppas din pappa mår bättre snart.

    Marit

    SvaraRadera