måndag 2 maj 2011

En uppnosig överraskning

Glada överraskningar är alltid roliga! När jag vårstädade i den relativt nyplanterade delen av trädgården som vi kallar Skattkammarön, fick jag plötsligt se något som lyste i den röda trolldruvan. Där stod en narciss i gräddvitt och gult som satte näsan i vädret helt ogenerat. Men så är det förstås ganska avlägset att den här lilla sötnosen skulle skämmas för sitt utseende...
Själv funderar jag som bäst på var den kommer ifrån.
Narcissen har ingen etikett och står misstänkt intrasslad i trolldruvan, så den kan mycket väl ha följt med den hem från en växtmarknad för några år sedan. Eller så har jag helt sonika köpt lökarna från Botaniska i Göteborg, planterat dem, tappat bort lappen och glömt alltsammans...
Hur som helst skulle jag gärna vilja veta vad den heter.
Någon som vet?

Må så Gott!
Ester

Vem kan det här vara?

8 kommentarer:

  1. Känner inte till namnet men det verkar vara en framåt liten vän.

    SvaraRadera
  2. Kul med en överaskning i rabatten :=)
    Tyvärr kan jag inte hjälpa till med någon namn, men fin var den.
    Ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  3. Jättefin, riktigt häftig. Hoppas allt är bra. Jag läser din blogg via RSS så jag missar inga inlägg, men är dålig på att kommentera. Ha en skön maj!

    SvaraRadera
  4. SSssssss vilken fräckis till att vara uppnosig!

    SvaraRadera
  5. Va´kul med såna överraskningar. Vacker är den!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Har ingen aning om vad den kan heta men söt är den:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  7. Vet tyvärr inte alls vad din "nyupptäckta" narciss heter, men vad roligt med så fina överraskningar i trädgården :-)
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  8. Så söt! Vilken trevlig överraskning så där på vårkanten.

    Önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera